Prvý krok k úspechu

20.07.2017

Najväčšou prekážkou v našom osobnom a aj profesionálnom živote je niekedy naša vlastná osobnosť. Sme zvyknutí na zabehnuté stereotypy a neradi meníme náš postoj. Obhajujeme sa tým, že sme zásadoví a že nás nikto nemusí učiť, ako máme pracovať. Máme predsa svoje vzdelanie a sme odborníkmi vo svojom fachu.

Obchodník

Prácu obchodníka, či už toho v kamennej predajni, alebo obchodného zástupcu niektorej z množstva firiem považujeme za podradnú. Vyberáme si zamestnanie, kde máme zabezpečené svoje pracovné miesto s potrebnými pracovnými nástrojmi . Uprednostňujeme však pracovnú zmluvu v zmysle zákonníka práce so stálym fixným príjmom.

Pracovné istoty

Na takomto poste poznáme svoje pracovné povinnosti a vykonávame ich takmer automaticky. Máme svoje istoty. Prácu, mzdu, gastro lístky, dovolenku, platenie do fondov a iné benefity. Niekedy síce frfleme na svoju nízku výplatu, šéfa, alebo aj samotnú prácu, ktorá nám už lezie na nervy. Čo už ale v dnešnej dobe, keď je taká vysoká miera nezamestnanosti. Sme vďační aj za to, čo máme a podriaďujeme sa systému práce, v ktorom žijeme od výplaty k výplate.

Poznám to veľmi dôverne. Pracoval som na živnosť dlhé roky pre rôznych partnerov. Boli v podstate pre mňa zamestnávateľmi. Umožnil som im aj to, že nemuseli za mňa platiť odvody a preplácať mi dovolenku. Bol som však spokojný s prácou a aj odmeňovaním.

Pyramída

Počas tých rokov ma sem tam oslovili kamaráti, ktorí ma pozvali na prezentáciu nejakej tej obchodnej siete. Zo slušnosti som prijal pozvanie. Vypočul som si veľkolepú prezentáciu, kde všetci lídri boli bohatí a šťastní. Vozili sa na luxusných autách, bývali v atraktívnych štvrtiach a dovolenky si užívali v exotických destináciách.

Kto by nechcel takýto život? Vždy som však odmietol takúto ponuku a len som sa pousmieval nad takýmito vidinami. Vnímal som to, ako dokonalé vymývanie mozgov. Zo zásady som odmietal takýto štýl práce, aký predstavoval systém multi level marketing (MLV). Bez rozmýšľania som ho považoval za zlý a pripomínal mi pyramídovú hru. V nej sa nabalili predovšetkým tí prví, ktorí do nej vstúpili a tí ďalší a ďalší len získavajú nových jedincov, aby tí na vrchole mohli bohatnúť.

Vrátil som sa do svojho zabehnutého systému práce a bol som spokojný s tým, čo práve robím. Bol som hrdý aj na to, že sa nedám ovplyvniť nereálnymi snami o nereálnych príjmoch.

Obchod

Každý z nás chodí do obchodu a nakupuje. Trendom sú nákupné centrá, kde sa okrem nakupovania aj zabávame a stretávame s priateľmi.

Nikto z nás sa nezamýšľa nad tým, za čo všetko platíme v takýchto obchodoch. Platíme skutočne len za rožok, alebo je aj v tom niečo viac zarátané.

Okrem platby pre výrobcu a distribútora je v tej cene množstvo položiek. Prenájom, zariadenie, prevádzkové náklady, mzdy, reklama a v neposlednom rade odmeny pre manažérov spoločnosti. Na zisk, ktorí si rozdeľujú majitelia, či akcionári spoločnosti už len málokto z nás pomyslí.

Ernest Klotton

Pokiaľ prekonáme v sebe predsudky k sieťovému marketingu, tak prekonáme prvú prekážku.

Vytvorte si webové stránky zdarma!