Fenomén telefonovania

Prevažnú časť môjho profesionálneho života som pracoval ako obchodník. V pracovnom kolektíve som patril takmer vždy k tým starším. Malo to tú výhodu, že som musel držať krok s mladou dravou krvou, ktorá sa hnala za úspechom.

V dnešnej dobe je takmer každý na sociálnych sieťach a komunikuje so svojím okolím. Prekvapivé je však to, že mnohí majú strach z telefonovania, keď majú oslovovať nových potencionálnych klientov v akomkoľvek biznise.

Množstvo ponúk

Dnes vám telefonuje množstvo obchodníkov a každý z nich vám chce len pomôcť. Finanční poradcovia vám chcú výhodne zúročiť vaše peniaze. Poisťovací agenti za vás myslia na vašu budúcnosť. Podomoví obchodníci vám ponúkajú len ten najkvalitnejší tovar, ktorý by ste si inak nekúpili.

V ponuke je takmer všetko od ponožiek až po exkluzívne dovolenky. Naozaj si máte z čoho vyberať, len tých telefonických ponúk je akosi príliš veľa.

Averzia

Už len podľa tónu hlasu a úvodného štýlu telefonujúceho okamžite poznáte, že vám zase chce niekto niečo ponúknuť, len aby vám pomohol.

Štruktúra telefonátu je takmer vždy rovnaká a je to jedno, čo vám chcú ponúknuť. Niektorí hovoria veľmi rýchlo, len aby za čo najkratší čas vysypali svoju ponuku a vy ste nemali čas ich zastaviť. Iní doslova čítajú a nedajú sa prerušiť, aby nestratili svoju niť rozhovoru.

Snažíte sa ukončiť takýto hovor, ale oni vám len priateľsky hovoria, že ani neviete, čo odmietate a snažia sa vás presvedčiť, aby ste si ch vypočuli.

Pokiaľ máte takýchto telefonátov príliš veľa, tak začínate mať averziu voči takýmto telefonátom. Paradoxom je však to, že táto nechuť sa môže preniesť aj na vaše telefonovanie.

Strach z odmietnutia

Každý z nás by chcel byť obľúbený a vítaný v spoločnosti. Práca v sieťovom marketingu je taktiež spojená s oslovovaním potencionálnych zákazníkov. Mnohí z nás sa však boja z odmietnutia a majú pred ním panický strach.

  • Čoho sa však bojíme?
  • To, že nám niekto položí telefón?
  • Ublíži nám tým?
  • Nie.

Prekonajme tento strach a telefonujme. Telefonujme pravidelne a snažme sa byť prirodzenými a vyhnime sa zaužívaným frázam.

Telefonujme a telefonujme

Na začiatku oslovme našich známych a priateľov. Nič im neponúkajme a v žiadnom prípade ani nepredávajme. Pokiaľ sme sa s nimi už dlhšie nerozprávali, tak sa pýtajme na ich život, rodinu, prácu a iné oblasti, ktoré nás spájajú.

Navrhnime im stretnutie, kde im niečo povieme o svojom novom džobe, aby sme poznali ich názor. Povedzme im, že ich objektívny pohľad nám môže pomôcť, za čo im vyjadríme vďaku.

V telefonickom rozhovorme sa snažme viac počúvať než rozprávať. Každý z nás má nejaké problémy a je rád, keď ich môže niekomu vyrozprávať. Niekedy je to jednoduchšie povedať celkom neznámemu človekovi.

Pokiaľ chcete v telefonovaní uspieť, tak buďte sám sebou a nerozprávajte naučené frázy.